Strikk for livet i ukebladet Hjemmet

Med en reportasje i ukebladet Hjemmet til uken (uke 49) markerer vi at vi er tilbake etter en liten periode i ammetåka. Sist dere hørte fra oss her på bloggen var et par av oss kun dager unna å føde! Men 1,6 tonn strikkede klær kom allikevel avgårde til Zanzibar like før vannet gikk. Klærne ble distribuert til fødeklinikkene som begeistret tok imot en ny forsendelse.

12311931_10156274759080052_714255224_o

Til Hjemmet fikk vi vist frem masse av det som dere har sendt inn siden sist vi sendte klær til Tanzania. De ble imponerte da de så hvor mye fint som er blitt strikket!

12314784_10156274862160052_25065281_o

Hvis du vil hjelpe Strikk for livet så har vi samlet en del nyttig og oppdatert informasjon på denne siden. Under de ulike fanene under bildet øverst på siden finner du strikkeoppskrifter, hvordan du kan være frivillig i Strikk for livet, økonomiske bidragkontaktinformasjon, og en link for de som vil ha informasjon på engelsk.

Vi har valgt å komme med noen tips til deg som vil strikke en kuvøse:

1: Følg oppskriften og bruk babyull og ønsket størrelse på pinnene. Du får kjøpt Strikk for livet babyull på Sparkjøp. 10% av inntektene går til Strikk for livet. Du kan også bruke annen babyull.

2: Vi har størst behov for kuvøsesett i størrelse nyfødt.

3: Vask gjerne plaggene i milo eller liknende ullvask, eller frys tøyet før sending.

4: Har du strikket en hel kuvøse bestående av et par sokker, en lue, en genser og et teppe så fest alle delene slik at de ikke kommer bort fra hverandre. Dette gjelder også hvis du har strikket et sett uten teppe, eller sokkepar. Fest med en tråd gjennom alle delene, så er settet klart til å deles ut, og vi kan bare pakke det rett ned.

5: Bruk så lite emballasje som mulig når du sender til oss. Vi må fjerne all plast- og papiremballasje før vi sender videre.

6: Støtt Strikk for livet økonomisk ved å gjøre oss til din grasrotmottaker når du spiller via Norsk tipping. Les mer hvordan du kan gjøre det her.

Vi skulle så gjerne takket alle og enhver personlig, men ressursene strekker beklageligvis ikke til. Vi benytter derfor denne anledningen til å takke alle som bidrar med den fantastiske jobben dere gjør!

Vennlig hilsen oss i Strikk for livet,

Lisa, Marita, Heidi og Rebekka