Nå kan du kjøpe Strikk for livet BabyUll!

IMG_9359

Strikk for livet lanserer eget BabyUll i samarbeid med House of Yarn. Fra venstre: Heidi Gamre, Rebekka Sørfjord og Lisa Kristine Ødemark.

I samarbeid med House of Yarn har vi nå gleden av å tilby våre strikkere Strikk for livet BabyUll. Garnet produseres av House of Yarn (Gjestal) og kan kjøpes på Sparkjøp over hele landet. For hvert nøste som selges, går 10% til Strikk for livet!

Strikk for livet BabyUll

Garnet er produsert med tanke på god kvalitet til lav pris, og vi er stolte av å kunne presentere et garn som verken loer eller klør, som er skånsom og god mot sart babyhud.   I tillegg er fargene i garnkolleksjonen tilpasset både tanzanianske og norske preferanser, og vi håper derfor å vekke glede hos både strikker og mottaker! Visste du forresten at de i Tanzania ikke har noen fargepreferanser knyttet til kjønn, og at de bruker like mye sterke farger til sine små, som til større barn og voksne? Samtidig er det verdt å fremheve at det faktisk er ullet i seg selv, og ikke fargene, som beskytter barnet mot varmetap! Uavhengig av hvilket garn som benyttes til strikkede kuvøser, er det viktig at det er ull ment for baby, og at det ikke er innblandet syntetiske stoffer i garnet, da dette kan være brannfarlig og ikke like varmeisolerende. I Tanzania bruker de åpen ild for matlaging i hjemmene, og brannskader er derfor et problem i landet. Så ja, det er viktig at det strikkes med ren babyull.

Kuvøsene tjener flere formål

I tillegg til å redusere barnets varmetap, tjener de strikkede kuvøsene også som motivasjon for gravide og fødende kvinner til å oppsøke fødselsklinikkene når de skal føde. Mange av utfordringene i Tanzania er knyttet til mangel på helseopplysning, og der man etablerer kontakt mellom den gravide og føde- /helseklinikken, kan helsepersonellet bidra til at selve fødselen skjer i tryggere rammer, og at kvinner får hjelp og informasjon før, under og etter fødsel.

10749509_10154793859120052_295177317_n

10% av salget går direkte til Strikk for livet

Garnet selges for 25kr på Sparkjøp, og 10% av salget går til Strikk for livet. Finn din nærmeste Sparkjøp-butikk ved å klikke her. Inntektene er et viktig bidrag for arbeidet Strikk for livet gjør i Tanzania. Vi ønsker strikkere i alle aldre, og tror at det å tilby et rimelig og godt garn gir oss flere strikkere, og flere kuvøser, som kan hjelpe enda flere barn.

Alt er bedre enn ingenting!

Hvis du synes det blir mye å strikke hele kuvøsesettet, kanskje du likevel vil strikke et teppe, bare genseren eller lue og sokker? Alt er nemlig bedre enn ”ingenting”!

Strikk for livet kuvøse festet sammenTAKK! 

Alle våre bidrag mottas med stor takk! Vi skulle gjerne takket dere alle personlig, men pga kapasitet og økonomi må vi rette arbeidet mot det vi får inn av strikket tøy så det kommer seg dit det skal. Det er derfor en glede at 10% av salget går til Strikk for livet! Ved å kjøpe Strikk for livet BabyUll kan du støtte Strikk for livet selv om du ønsker å strikke til andre formål og prosjekter også. Vi benytter anledningen til å takke alle som strikker, og alle som kjøper Strikk for livet BabyUll!

Takk til House of Yarn som har inngått samarbeid med oss for å produsere Strikk for livet BabyUll. Takk til Iteo, våre gode venner, som hjelper oss med rådgivining og utarbeidelse av materiell, helt gratis!

Uansett, den største takken går igjen til alle våre strikkere! Det er dere som er Strikk for livet, det er dere som hjelper tusenvis av nyfødte dag etter dag! Takk!

På vegne av Strikk for livet,

Heidi

IMG_9353

Fra venstre: Heidi Gamre, Rebekka Sørfjord og Lisa Kristine Ødemark.

Nb! Eventuelle spørsmål om garnet kan rettes til House of Yarn (Gjestal).

8 thoughts on “Nå kan du kjøpe Strikk for livet BabyUll!

  1. Jeg skulle kjøpet garnet på Sparkjøp i Bergen, men de sa at de ikke hadde det inne da jeg spurte. Har dere peiling på hvordan de gjør det; tar de inn i noen spesielle perioder, kommer det over nyttår?

    • Hei, vi har ikke noe med salget å gjøre, det er House of Yarn som produserer og sender ut i butikkene. Jeg skal høre med de hvorfor det er tomt. Takk for info😊 Rebekka

  2. Hva er lurest? 1. å kjøpe babyull fra House of Yarn til 25 kroner når «Strikk for livet» får 2,50 kroner? eller 2. å kjøpe «vanlig» babyull hos Sparkjøp til 18, 50 kroner og selv gi 6,50 kroner til «Strikk for livet»? Jeg tror jeg vet hva som svarer seg for butikken…

  3. I følge teksten her hos strikkforlivet.no går 10% til organisasjonen av en nøstepris på 25 kr hos SparKjøp. Altså en prisøkning fra nåværende BabyUll som koster 18,50 til 25 kr som er en økning på kr 6,50 så får organisasjonen 2,50 . Kanske det da er bedre å heller kjøpe garnet til vanlig SparKjøp-pris 18,50 og strikke desto flere pakker og sender noen kr direkte til organisasjonen.

  4. Dalsbygda bygdekvinnelag fikk vite om dette prosjektet tidligere i høst. Nå er vi i gang. Torsdag er strikkekafe` i bygda, laget har kjøpt inn garn og skaffet mønster. Strikkerskene strømmer på, det er fantastisk så moro å hjelpe og å spre glede. Vi strikker for livet!!!

  5. Tilbaketråkk: En bamsete jakke | Hannes hugleik

  6. Så flott! Dette gir jo mulighet til å strikke enda mer samtidig som det er med å støtte det flotte prosjektet deres.