470 kg. strikkede kuvøser har ankommet Zanzibar!

Det er alltid spennende å få ta imot klærne når de kommer frem etter en lang reise. Det føles også veldig bra at alt det dere har strikket endelig har kommet dit behovet er så stort!  Nå er det ikke langt unna de som trenger det mest, de små nyfødte barna.

Strikk for livet

For å gjøre alt klart til utdeling, fikk vi hjelp fra flere fra landsbyen til å sette sammen kuvøsesett bestående av sokker, lue, genser og teppe. Det var mye klær å sortere, så vi er glad vi var flere:)

Strikk for livet

Det var ikke vanskelig å få hjelp til å sortere, de er så glade for at barna deres kan få varme klær til kalde netter. Særlig nå når det er regntid og det blåser kaldt, så er dette kjærkomment. Fattigdommen er stor på Zanzibar, og mange har ikke klær i det hele tatt til de nyfødte.

Strikk for livetEt fargerikt og fint teppe, passer til en liten rasta-baby ble det foreslått:) Det var et hav av klær, og midt i haugen satt alle og sang. Stemningen var på topp!Strikk for livetStrikk for livet

Strikk for livet

Strikk for livet

Ansvarlige for helsevesenet kom innom for å hilse på, og se alt vi hadde tatt med. Vi skal samarbeide om hvordan vi kan distribuere klærne, samt gi nødvendig informasjon til mor. Avtaler om fremtidige møter ble inngått, og vi gleder oss til spennende samarbeid!

Malin og Rebekka😊

4 thoughts on “470 kg. strikkede kuvøser har ankommet Zanzibar!

  1. Jeg vil gjerne strikke til dere. Kan jeg bruke nøstebarn sine ullgarn til dette? Hvor får jeg tak i oppskrifter til hele sett?

    • jeg kjenner ikke til alle merker/leverandører av garn, men så lenge det er ullgarn som er ment for baby så det er mykt og ikke loer, klør eller er hårete så er det bra. Det må være så mykt at det kan ligge rett inn til sart babyhud. Derfor er babyull, babymerino, babyalpakka osv fine alternativer. Oppskriftene finner du på strikkforlivet.no under hovedbildet i fanen «strikkeoppskrifter». Rebekka:)