God påske alle sammen!

Det blir by-påske og planlegging av tur her i gården, men litt tid blir det til å strikke også:) For dere som har fulgt med fra starten så vet dere at denne organisasjonen ikke ble startet på grunn av mine fantastiske strikkeferdigheter, snarere tvert imot! Jeg trengte virkelig hjelp til å strikke, og det fikk jeg sannelig:) Med strikkehjelp fra gode kollegaer, Youtube og et lite kurs hos Gjertrud på Nesodden, begynner egne strikkeferdigheter nå å komme seg, og nå er jeg jaggu igang med et par sokker! Første gang på fem pinner! ..(begynte på fem, fortsatte på fire, og skjønte først at noe var galt da jeg var nede på tre pinner).
Men det kommer seg!

Strikk for livet

Settet til høyre kan jeg ikke skryte på meg å ha strikket selv, det har vi fått i posten fra en god strikkehjelper:) Tusen takk!

Med påske-gule sokker på pinnene ønsker jeg dere alle en riktig god påske:)

For strikkeoppskrifter se fanen «strikk en kuvøse». Adresse finner dere under «kontakt oss».

Rebekka:)

4 thoughts on “God påske alle sammen!

  1. He. Har strikket en del kuvøser med sokker og luer. Men ønsker meg noen enkle oppskrifter på endre små ting. Har masse garn liggende. men det er ikke 100 p ull – men absolutt brukbart likevell.

  2. Det er så deilig å ha funnet noe å strikke, som trengs og blir brukt. Her i huset har vi lester og gensere og skjerf og votter og …. nok. Men strikke må man jo, så da hadde jeg flaks som kom over Strikk for livet, så kan jeg strikke i vei – til nytte. Min mamma har samme «problem» – hun må strikke, men har ikke barn og barnebarn nok til all strikkeaktiviteten. Nå er hun også i gang med kuvøser.🙂

    • Det er veldig hyggelig å høre at Strikk for livet har engasjert dere:) Så bra at vi kan utnytte denne strikkeiveren til å hjelpe de små nyfødte i Tanzania:) Tusen takk til deg og moren din! Rebekka

Legg igjen en kommentar

