Strikk for livet besøker Ekko på NRK P2

Onsdag 7.august kan du høre Strikk for livet på radioprogrammet Ekko på P2 fra 09:03 til 11:00. Blandt flere andre besøkende snakkes det om strikking fra ulike vinkler. Strikk for livet kan fortelle om strikking som bistand, og jeg forteller hvordan Strikk for livet startet:)

bilde-2

Strikkede kuvøser vises frem i studio på NRK

bilde-1  bilde

Jeg håper dere vil fortsette å strikke «kuvøser». Dere kan strikke alt av baby og barnetøy i ull. Dere kan finne oppskrifter selv, eller se under fanen strikkeoppskrifter her på siden.

Senere i høst drar jeg tilbake til Haydom. Da tar jeg med meg det dere sender inn nå:)

Jeg sendte en god del med container til Haydom i Tanzania i juni, men det kommer stadig inn nye strikkede plagg:)

IMG_3295

En kjempegod idé er å feste sokkepar i hverandre som for eksempel på bildene under. Da er det lettere å beholde riktig sokkepar:)

IMG_3323IMG_3309

Nydelige kuvøsesett:)

IMG_3306 IMG_3308

Har du strikket genser, lue, sokker å teppe som hører sammen kan du gjerne feste de i hverandre.

IMG_3320

Mange fine plagg i ulike fasonger og størrelser kommer inn. Det er bra, for da passer det til barn i ulike størrelser:)

IMG_3317 IMG_3321

Tusen takk for bidrag så langt, håper dere vil være med på strikkingen videre:) Og hør på Ekko på P2 onsdag kl 09 etter nyhetene:)

Rebekka:)

Legg igjen en kommentar

